Vælg side

Forbrænd masser af kalorier – vigtigt for dig der spiller meget

Forbrænd masser af kalorier – vigtigt for dig der spiller meget

De fleste ved, at cardio er en vigtig del af træningen, når du gerne vil forbrænde en masse kalorier og tabe de ekstra kilo, der har sat sig på sidebenene. Men vidste du, at cardio alene næppe kan hjælpe dig helt i mål med kalorieforbrændingen og vægttabet? Og vidste du, at du helst skal kombinere din cardiotræning med tung styrketræning for at sikre en kalorieforbrænding i top, og en efterforbrænding, der i den grad sparker i vejret?

Få cardio ind i din daglige rytme

Hvis du har et stillesiddende arbejde, ved du sikkert udmærket, hvor svært det kan være at nå de 10.000 famøse skridt, som eksperterne siger, at du skal nå at gå hver dag.

Men du går faktisk mere, end du tror. Få syn for sagen ved at tælle dine skridt på daglig basis – og her mener vi selvfølgelig ikke, at du konstant skal gå rundt og tælle, hver gang du tager et skridt. Køb i stedet en skridt tæller, som du har i din bukselomme, så du kan tælle hvert eneste skridt, du går i løbet af dagen.

Du vil blive overrasket over, hvor mange skridt du alligevel går rundt på kontoret, hver gang du henter en kop kaffe, går ud til printeren eller skal ind til chefen. Alle skridt tæller i kalorieregnskabet, ligesom det er med til at sikre et godt blodomløb og en løbende forbrænding.

Få cardio ind i dagligdagen

Det er vigtigt at røre sig, og at gå rundt på kontoret gør det desværre ikke alene. Du skal nemlig helst have pulsen op hver eneste dag, og det får du næppe af at gå ud til printeren. Hvis du ikke er vant til at træne, må du i første omgang prøve dig frem, indtil du finder en træningsform du godt kan lide.

En rigtigt god måde at træne på, hvor du både får pulsen op og styrker dine muskler, er roning. Roning er både en god opvarmningsøvelse, men det er også en virkelig god øvelse til toning af kroppen og til at få pulsen op at ringe. Som nævnt kan denne øvelse dog ikke stå alene, hvis du gerne vil flytte dig maksimalt på kalorietælleren. Du er nødt til at få noget styrketræning på programmet, for det er her, du virkelig begynder at forbrænde kalorier.

Tæller onlinespil som motion?

Det er muligt, at du får bevæget dine fingre, når du spiller kasino og gambler på nettet. Men det er vist også det eneste, der rører på sig i den forbindelse, så online spil kan næppe tælles med i din daglige træning – heller ikke selvom du indimellem får pulsen op.

Det er til gengæld ikke helt dumt at spille online, hvis du rent faktisk vinder noget. De penge kan du jo netop brug på at købe lækkert fitnessudstyr og stille og roligt få bygget et hjemmetræningscenter op derhjemme. Og når du nu både skal træne cardio og styrke, kræver det altså lidt penge på kistebunden, for at du kan få bygget en ordentlig træningsplatform op. Så sørg for at vinde en masse penge så hurtigt som muligt, så du kan komme i gang.

Efterlad et Svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *